Meh la join...

Bumbung Jatuh...

Masa kejadian aku dah rasa cam moody. Cam x best je. Balik dari kedai dengan anak aku yang nombor dua tu, macam biasa aku parking kancil bawah garaj yang dah usang.

Ntah kenapa ari tu aku dok belek bumbung garaj tu sambil terfikir bila la hubby aku tu nak alihkan garaj tu ke tempat lain. Baru la lapang sikit depan rumah aku tu.

Lepas tu aku nampak kayu sebelah tiang  batu agak condong ke luar. Aku pun apa lagi, kononnya takut kayu tu jatuh hempap anak-anak aku ke, aku pun tolak la kayu tu rapat ke dinding batu.
 
Tak semena-mena, kepala aku kena hempap dengan kayu buti yang berat dengan zink. Ya Allah, sakitnya kepala aku masa tu, dah keluar bintang toink! toink! berterabur atas kepala.

Tapi aku cuba control taknak jerit depan anak sebab sakit. Aku tahan kayu tu sambil perhatikan bahagian dinding yang lain takut roboh jugak. Anak aku dah panik. Siap tanya, sakit ke Mama?

Dengan suara yang perlahan, aku suruh dia panggil Pak Long untuk tolong aku angkat kayu tu. Sebab aku dah tak larat nak pegang. Rasa nak pengsan. Kepala aku masa tu bergegar kot sebab rasa bengap je.

Abang aku berlari keluar tolong aku. Rupa-rupanya kayu yang aku tolak tu adalah penyokong kepada kayu bumbung. Nak jadi sebab.

Alhamdulillah abang aku ada. Walaupun tangan dia sakit sebab patah tapi larat jugak dia nak angkat kayu tu.

Kejadian tu berlaku sebelum Raya Haji.

Lama gak kepala aku bengkak. Dah pi jumpa doktor kat Klinik Pesakit Luar Sungai Buloh. Tapi wat sakit hati je pergi. Dah la ramai, time tu cuti ganti raya lak, Doktor okey tapi jururawat kerek.

Aku xde muntah cume tekak loya je dan kepala selalu berpinar. (Dah cek darah ok, air kencing ok (ada kena mengena ke dengan kepala aku? Ada kot...) Aku tanya doktor, keadaan macam mana baru aku kena datang jumpa doktor. Doktor tu jawab kalau muntah datang la....tapi misi kerek siap mencelah, kalau banyak masa datang la....

Hek eleh...bukan aku nak datang sangat pun. Kalau tak orang keliling aku yang bising suruh aku cek, xdenye aku nak cek. Tu pun sebab diorang tengok aku blur dan mengantuk semacam je.

Ada la dekat sebelum aku macam tu. Kejap ingat kejap lupa. Kekadang, hubby tengah cakap aku tetiba blur dan buat dek sampai bengang hubby sebab cakap sorang-sorang.

Ada kalanya, tak sampai beberapa saat hubby cerita aku dah lupa. Memang lupa x ingat apa. Kereta aku tak boleh bawak. Kalau bawak aku rasa mengantuk sangat macam baru lepas makan pil tidur.

Kekadang orang cerita, berjam-jam baru aku faham. Bila orang bercerita, aku pandang orang tu macam aku concentrate dengar tapi sebenarnya aku hilang. Xde fikir apa-apa, tapi aku kosong x dengar x nampak apa-apa, tak tau la korang faham ke tak.

Lama lepas tu baru aku terfikir nak makan kismis untuk menguatkan ingatan. Alhamdulillah, okey la. Tapi kekadang lupa gak. Sakit dah xde, memori je kurang.

Pas ni aku kena cari kurma madu. Moga dipermudahkan Allah-Amin.